خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یزدی خواه:

شاهد توسعه همکاری‌های مشترک ایران و بحرین خواهیم بود/ تحقق امنیت پایدار در گرو همگرایی منطقه‌ای است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ازسرگیری روابط دوجانبه ایران و بحرین و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌ها می تواند زمینه ساز خوبی برای توسعه همکاری های مشترک باشد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دیدار هیات پارلمانی ایرانی با رئیس مجلس بحرین در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم IPU و تاکید بر تعمیق روابط دوجانبه، گفت: جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی جایگاه مهمی دارد و همواره از قدرت و توانمندی هایش در راستای ایجاد صلح و ثبات منطقه استفاده کرده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای منطقه مشاهده کردند که ایران در قضیه داعش، از تمام ظرفیت هایش در راستای مبارزه با این گروه تروریستی استفاده کرد و موجب شد امنیت پایدار به منطقه بازگردد.



وی با بیان اینکه کشورهای همسایه متوجه شده اند توسعه روابط با ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره می تواند به آنها کمک کند، ادامه داد: این مهم در حالیست که تکیه برخی کشورهای منطقه بر قدرت های فرامنطقه ای و بیگانگان صرفا برایشان ضررآفرین بوده و موجب شده دچار تنش و سوءتفاهم نسبت به همسایگان شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توسعه روابط ایران و عربستان بستر خوبی برای تعمیق روابط دیگر کشورهای عربی با جمهوری اسلامی بشمار می رود، افزود: کشورهای منطقه همگی مسلمان هستند لذا دلیلی برای دشمنی و کینه ورزی وجود ندارد از این رو باید تلاش شود از طریق گفتگو و مذاکره، به سمت همگرایی بیشتر حرکت کنند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک ازسرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور می تواند زمینه ساز خوبی برای توسعه همکاری های مشترک باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم